היום פרסמה שופרסל את דוחותיה לרבעון השלישי. בסיכום רבעון זה ותשעת החודשים של 2018, ניתן לומר כי תוצאות הרשת היו חיוביות וזאת על אף הגידול בהוצאות כתוצאה מאיחוד ניו פארם והשקת הרשת החדשה, השקת כרטיס האשראי וגידול בשכר המינימום. המסקנה כי פעילות הקמעונאות החזקה והיציבה מאפשרת לפתח מנועי צמיחה נוספים.
אנו מאמינים כי הרשת תמשיך לשמור על מעמדה כפורצת דרך בתחום ולהוביל מהלכים חדשים כגון הקמת האתר אמריקן אאוטלט שהושק לאחרונה, פיתוח פעילות ה- cash&carry ושופרסל לעסקים, השקת ניו פארם בקונספט החדש, המשך הרחבת מועדון הלקוחות וחיזוק פעילות כרטיסי האשראי והמשך חיזוק פעילות הקמעונאית והמותג הפרטי, שניתחו עומד על כ-24% מסך המכירות וצפוי להגיע לשעורים של למעלה מ-30% ממכירות הרשת. כמו כן, צפויה שופרסל להשקיע בתחום האונליין כ-600 מיליון ש"ח שיתפרסו על פני 4 שנים במטרה להקים מחסנים לוגיסטים המיועדים לפתח את תחום האונליין.
תוצאות הפעילות
הכנסות – ברבעון השלישי של השנה הכנסות מגזר הקמעונאות הסתכמו בכ-3,154 מיליון ש"ח, גידול של 4.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות מול הרבעון המקביל אשתקד גדלו ב-3.6%. הגידול מיוחס בעיקרו לגידול בשוק המזון ועיתוי חגי תשרי. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי השנה עמדו על כ- 6,394 ש"ח בהשוואה ל-6,174 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 3.6% הנובע בעיקר מגידול במכירות ומנגד גידול בשטחי המסחר. הכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי האשראי הסתכמו ב-18 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-23 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. קיטון של 21.7%, אשר נבע בעיקר מביסוס מועדון לקוחות כרטיסי האשראי החדש. הכנסות מגזר ניופארם ברבעון השלישי הסתכמו בכ-137 מיליון ש"ח .
הרווח הגולמי של כלל המגזרים – הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-877 מיליון ש"ח המהווים כ-26.5% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-778 מיליון ש"ח ברבעון המקביל המהווים 25.8% ממחזור המכירות. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נבע משיפור בתנאי הסחר, מתמהיל המבצעים ומהכללת פעילות ניו פארם השנה.
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת – ברבעון השלישי הסתכם ב-114 מיליון ש"ח, כ-3.5% ממחזור המכירות. מניתוחי הרווחיות בחלוקה מגזרית ניתן לראות כי שעורי הרווחיות ברבעון מפעילות הקמעונאות עמדו על 2.95% (93 מיליון ש"ח) בהשוואה לשעורי רווחיות של כ-2.3% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח במגזר כרטיסי האשראי עמד על כ- 2 מיליון ש"ח, לאחר 2 רבעונים בהם הציגה הרשת הפסדים תפעוליים כתוצאה מגיוס מאסיבי של לקוחות והשקת כרטיס אשראי חדש. נציין כי שעורי הרווחיות במגזר זה צפויים להיות גבוהים הרבה יותר. מניתוח התוצאות של התקופה המקבילה ניתן לראות כי שעורי הרווחיות במגזר זה עמדו על למעלה מ-50%.
ההפסד התפעולי ברבעון מפעילות ניופארם עמד על כ- 10 מיליון ש"ח. נדגיש כי שופרסל השקיעה משאבים להשקת קונספט חדש עבור פעילות זו, בין היתר ע"י השקת המותג החדש BE. אנו מעריכים כי ההשקעה זו תניב פירות כבר ב-2019.
בסיכום הרווח התפעולי מפעילות שוטפת, החברה שמרה על רמת רווח תפעולי גבוהה בדומה לאשתקד וזאת על אף הגידול בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות כתוצאה מאיחוד פעילות ניו-פארם, עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל וגידול בהוצאות השכר ובכלל זה שכר המינימום.
נדל"ן – שופרסל ממשיכה לפתח את תחום הנדל"ן. נדגיש כי עד כה תחום זה היה תחת קטגוריה של "חנויות בבעלות ותו לא". על פניו נראה כי ההנהלה לומדת להתמחות בתחום זה ובמהלך השנים הבאות תחום זה יתפתח ויתרום לרווח. כדוגמת עסקת זרחין ברעננה.
השקפת רוסאריו
שופרסל ממשיכה לקדם מהלכים עסקיים במטרה להאיץ את צמיחתה: פיתוח הנדל"ן, השקת קונספט חדש עבור ניו פארם, פיתוח האונליין, בין היתר ע"י השקת אתר חדש "אמריקן אאוטלט" והשקעת ענק של כ-600 מיליון ש"ח (שתתפרס על פני 4 שנים) בהקמת מרכזים לוגיסטים המיועדים לפעילות האונליין, הגדלת נתח המותג הפרטי ושופרסל לעסקים. כל אלו משמשים לחברה מנועי צמיחה עתידיים. כמו כן, תנאי השוק המטיבים מספקים לרשת סביבה נוחה להמשיך לצמוח ולהטמיע מהלכים אילו. החברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים ולהערכתנו מגמה זו תמשיך גם בעתיד.
גם פיתוח של תחום הנדל"ן, יאפשר לרשת, להערכתנו, להציף ערך נוסף.
שווי ומומנטום
בעקבות צמיחה של הרשת וצפי לשעורי רווחיות גבוהים, אנו מעדכנים את מודל הערכת השווי שלנו לחברה, כך שהוא משקף נכון להיום, שווי הוגן של כ-27.5 ₪ למניה, לעומת 25.3 ₪ בעדכון האחרון. זאת מבלי לקחת בחשבון את פוטנציאל האפסייד החבוי בפעילות הנדל"ן, תרומת אמריקן אאוטלט ופרוייקטים נוספים בפיתוח כגון שופרסל תיירות. אפסייד של כ-10.5% ביחס לשער המניה במועד כתיבת עבודה זו.